Een hele... hele.. hele hoop geregel!

4 februari 2019 - Den Haag, Nederland

Al jaren ben ik enorm fan van Coldplay. Veel liedjes kan ik meezingen en veel liedjes denk ik mee te kunnen zingen. Het nummer ‘The Scientist’ is al jaren een van de favorieten, niet wetende dat het nummer een volstrekt andere lading zou krijgen nu ik alles voor mijn trip aan het regelen ben. De zin ‘nobody said it was easy’ is de afgelopen weken véél door mijn hoofd geschoten is. Want man, waar ben ik in godsnaam aan begonnen?!

Het opzeggen van mijn baan is geen rocket science. Kwestie van een gesprek aangaan en het nieuws brengen. Ik was redelijk nerveus, maar toen het hoge woord eruit was, ervoer ik direct de opluchting waar ik op had gehoopt. Vervolgens verspreid het nieuws zich als een lopend vuurtje en is het vooral heel vaak uitleggen wat je precies gaat doen (Ja ik ga helemaal alleen en nee ik heb nog geen plan). Momenteel ben ik druk bezig met het afronden en overdragen van mijn werkzaamheden. Welke werkgever ook, ik heb altijd de intentie om het werk zo goed mogelijk achter te laten en bij dit bedrijf is dat niet anders. Ik heb hier een leuke tijd gehad, veel gave dingen mogen zien en doen en zal veel collega’s ook gaan missen.

Ondertussen ben ik druk bezig met mijn huis te verkopen. Allereerst moest ik natuurlijk uitzoeken of dit allemaal zomaar kan. Er zijn namelijk consequenties verbonden aan het verkopen van je huis zonder dat je er een terug koopt. Zo moet ik natuurlijk de bank die mijn hypotheek verstrekt afbetalen maar kan ik niet zomaar aan de haal gaan met de eventuele winst. Na deze informatie ingewonnen te hebben, wist ik direct dat ik een makelaar in de arm wilde nemen om alles zo soepel mogelijk te laten verlopen. Uiteindelijk zijn dit de mensen die hiervoor opgeleid zijn :-)! Via mijn hypotheekverstrekker kwam ik uit bij een makelaar uit de buurt. Na een kennismaking besloot ik met Frans van Rijnswou van Fastgoed Makelaars in zee te gaan. De klik was goed en zijn ideeën zijn fris. Inmiddels zijn de foto’s gemaakt, alle papieren verzameld en het plan van aanpak klaar! Spannend. Stiekem heb ik er namelijk best veel moeite mee om mijn plekje te verlaten. Het plekje waar ik veel heb meegemaakt maar vooral een hoop heb moeten verwerken. Ik geloof erin dat je altijd een stukje van jezelf achterlaat op zo’n plek.

Uiteindelijk is het opzeggen van mijn baan en het verkopen van mijn huis voor een goed doel. Enkele weken geleden heb ik mijn ticket geboekt en inmiddels heb ik een aanvraag ingediend voor het Working Holiday Visa. Met dit visum mag ik een jaar lang in Australië verblijven en werkzaamheden uitvoeren. Persoonlijk vind ik het onzin om dit via een organisatie te regelen. De Australische overheid heeft alles dusdanig goed geregeld dat je door middel van een soort DigiD platform zelf een visum kan aanvragen. Na te hebben verklaard dat ik mij zal houden aan de Australische wet- en regelgeving, ben ik de vragenlijst doorgelopen. Ietwat spastisch heb ik 300 keer gecontroleerd of alles PRECIES hetzelfde vermeldt is zoals op mijn paspoort, want maar één afwijking kan ervoor zorgen dat ik in Singapore vastzit en Australië niet inkom. Aangezien ik nogal een control freak schijn te zijn (dank Ewoud), vind ik dit soort dingen toch wel heel erg spannend…

Nu is het afwachten. Wachten tot mijn laatste werkdag, tot het huis is verkocht en wachten tot mijn visum geaccordeerd is. Genoeg tijd om me volledig over de top druk te maken over alles wat ik mee wil nemen en nog moet kopen…. Nog 63 dagen!

Tot het volgende avontuur!

Liefs, Kelsey

Goede omschrijving van de huidige tijd

1. Fatima:
    4 februari 2019
    Ha! Kelsey, van een grote mensen baan nu de grote mensen wereld in. Ik wens je vooral heeuull veel plezier en maak hele mooie herinnering. Ik blijf dankzij jou e-mail op de hoogde van je trip. Good luck en dikke kus! SSSMMAAAK!
  2. Hanny roessen:
    4 februari 2019
    Wat een hoop werk en wat een geregel succes en zet hem op hoop dat je huis ook snel is verkocht
  3. Riet Jongejan:
    4 februari 2019
    Kelsey je bent gewoon een topper.......😘 wat een lef heb je in je lijf 💪🏼
  4. Nathalie van Rijn:
    6 februari 2019
    Wat ben je toch een heldin! Veel succes en plezier! xxx