Hit the road Jack!

5 mei 2019 - Adelaide, Australië

Afgelopen vrijdag ben ik in de bus gestapt van Melbourne naar Adelaide. Voor slechts 60 AUSD bracht deze bus mij in zo’n 12 uur tijd naar mijn volgende bestemming. Ik koos ervoor om overdag te reizen in plaats van ‘s nachts. Zo kreeg ik nog wat van het prachtige landschap mee! Onder backpackers is het namelijk nogal een ding om ‘s nachts te reizen; hiermee bespaar je namelijk hostel kosten. Dankzij Johan, Carolien, Eva en Inge, was dit niet nodig! :-) Thanks guys!

Om 07:00 am moest ik mij melden op Southern Cross Terminal. Uiteraard kwam de chauffeur pas om 07:25 aankakken, maar hé! “No worries” en “it’s all good”! Spullen droppen en de bus in. Ik besloot achter de chauffeur Kyle/Cole te gaan zitten. Die Australiërs zijn niet te verstaan, dus hoe die kerel nou precies heette? Joost mag ‘t weten.

Al snel verlieten we de stad. Kyle/Cole wist mij onderweg van alles te vertellen. Zo zijn we door het geboortedorp van Flying Doctors oprichter John Flynn gereden en heb ik mijn eerste kangaroes gespot. Ook vertelde hij verschillende anekdotes over de boeren die nogal graag geintjes uithalen. Kyle/Cole is zelf jarenlang buschauffeur geweest voor tours door heel Australië. Inmiddels reist hij graag met zijn vrouw en gezin door zowel Australië als overseas. Maar het zou mij niks verbazen als deze vriendelijke ‘gedateerde’ kerel vroeger een behoorlijke boef was!

Na de meest afgelegen plekken die ik me tot nu toe kan voorstellen, arriveerde we ‘s avonds rond 07:00 pm in Adelaide. En dat was wel even andere koek dan Melbourne! Veel laagbouw, weinig toeristen, uitgestrekte straten en veel rust.  Een stad die twee keer zoveel inwoners heeft als Den Haag, maar aanvoelt als Stompwijk.

Luxepoes die ik ben, was mijn hostel (YHA, aanrader!) al geregeld door Dutchies Travel. Al snel leerde ik Duitse Anna kennen en met haar heb ik een deel van de stad verkend. En veel gegeten want ja, ‘treat yourself’ was ons motto! Inmiddels is het afscheid ook al weer geweest en ga ik mij langzaam voorbereiden op de tour van aanstaande dinsdag. Dan gaat het avontuur écht beginnen!

Tot het volgende avontuur!

Liefs, Kels

1. Theo en Joke Kamps:
    Hoi Kelsey

Bedankt voor je verslag weer leuk om te lezen
  2. Sandra Geurtsen:
    5 mei 2019
    Heerlijk om zo me zondag te beginnen. Leuk hoe je zo schrijff. Op naar je volgende avontuur en verhaal 😊
  3. Henk Leny:
    5 mei 2019
    Wat maak jij n hoop mee geniet er maar lekker van Tot de volgende mail dikke knuffel van ons
  4. Hanny roessen:
    6 mei 2019
    Wat een leuk avontuurgeniet van je vrijheid de mooie omgeving veel plezier en een fijne dag