It's the final countdown..

2 april 2019 - Wassenaar, Nederland

..Tududutuuuuuu tududutuduuutuuuuuu!

Long time no see! Het is weer even geleden dat ik geschreven heb over mijn avonturen. Enerzijds omdat ik ietwat inspiratieloos was (schrijven komt bij mij redelijk vaak op als poepen) en anderzijds omdat ik mega druk was met van alles en nog wat. Toen de laatste werkdag bij mijn vorige werkgever erop zat, had ik het gevoel zeeën van tijd te hebben. En opeens is mijn vertrek nog maar één week weg. Onderstaand een aantal hoogtepunten van de afgelopen maand!

In mijn laatste blog vertelde ik dat mijn huis verkocht is. Vervolgens ben ik al mijn spullen gaan inpakken en verhuizen. Nooit gedacht dat een mens zó veel spullen kon hebben in zo'n klein huis! Met dank aan vrienden voor het verhuizen en (schoon)familie voor het opslaan van spullen, was mijn huis in mum van tijd leeg. Op 27 maart was de overdracht. De kopers hadden een notariskantoor in Santpoort (of all places) uitgekozen om de overdracht te laten plaatsvinden. Het was een rare dag. Het afscheid van mijn huisje viel mij toch zwaarder dan gedacht! Gelukkig zijn de nieuwe bewoners een heel leuk stel en daar was ik erg blij mee. Ook ben ik inmiddels officieel inwoner van Wassenaar geworden! Je begrijpt, ik oefen me rot met die hete aardappel.

Uiteraard heb ik mij de afgelopen maand ook bezig gehouden met het organiseren/regelen/aanschaffen van de laatste dingen. Mijn backpack stond al maanden klaar, maar ik heb een paar verse schoenen gekocht, een lang-op-reis-verzekering afgesloten en een nieuwe GoPro Hero7 Black aangeschaft! De GoPro heb ik tijdens een (schoon)familieweekend al even getest en ik moet zeggen: wat een fantastisch ding (#nospon)! Zelfs voor digibeten zoals ik is hij vrij eenvoudig in gebruik en met de huidige digitale wereld is alle informatie om hem juist in te stellen, online te vinden. Fantastisch!

Het vervelendste van de afgelopen tijd is dat ik op dinsdag 25 maart, precies twee weken voor vertrek, even flink ziek werd! 's Ochtends stond ik misselijk op en al snel was er geen houden meer aan. Ik bleef maar spugen terwijl er niks meer uitkwam. Met de minuut werd ik zieker (en zieliger ;-) ) en ik bleek ook flinke koorts te hebben. Later op de dag kreeg ik pijn op de borst, tintelende vingers en benen. Toen ik onderweg naar de huiskamer 'wegzakte', vond de huisarts het een puik plan om een ambulance te bellen. Goed, inmiddels dacht ik zelf dat ik dood ging en had ik me er al bij neergelegd dat Ewoud dan maar naar Australië moest afreizen. Anders was het zonde van m'n vliegticket. Uiteraard bleek het, toen de ambulance er was, allemaal wel mee te vallen. Een gezond potje aanstelleritis, buikgriep en een serieuze hyperventilatie. Er werd voor de zekerheid nog even een hartfilmpje gemaakt, zuurstofgehalte gemeten (veel te hoog!!) en suiker geprikt. Ook wilde de dokter mijn benen controleren op eventuele trombose verschijnselen, aangezien ik dat grapje vorig jaar heb uitgehaald maar dan onder mijn sleutelbeen :-). Gelukkig was het allemaal goed en kon de ambulanceverpleging mij al snel geruststellen en kalmeren. Volgens Ewoud is er nu eindelijk medisch vastgelegd dat ik last heb van druktemakerij.

Inmiddels is de datum van vertrek slechts een week weg. Ik vind het spannend, heb er zin in, zie er tegen op en vind mezelf toch wel ietsiepietsie stoer. Als ik terug denk aan hoe de eerste gesprekken over mijn plannen verliepen en waar ik nu sta, is het alsof er jaren zijn verstreken. 9 april om 11:15 stap ik in een vliegtuig van Singapore Airlines en vertrek ik naar de andere kant van de wereld. En ik had niet verwacht het ooit nog te zeggen: maar ik ben, op wat afscheid nemen her en der, nu echt klaar om te gaan!

Tot het volgende avontuur!

Liefs, Kelsey

1. Hanny roessen:
    2 april 2019
    Mooi om naar uit te kijken doe rustig aan de vertrekdag komt er sneller aan dan je denkt geniet er maar van en blijf jezelf veel plezier lievert
  2. Henk Leny:
    2 april 2019
    Leuk berichtje weer wees voorzichtig en geniet van je reis wij genieten mee
    Liefs Henk leny
  3. Theo en Joke Kamps:
    2 april 2019
    Trots op je wat een avontuur ga je aan
    Leuk om je op je avonturen te mogen volgen
    Liefs Theo en Joke
  4. CArmen:
    3 april 2019
    Wat een verhaal! Maar gelukkig nu weer op de goede weg. Heel veel plezier en een goede reis! Bedankt voor je update. Gr. CArmen
  5. Jeannet van den bos:
    3 april 2019
    Heel veel plezier en maak er een mooie reis van.
  6. Adri en Sjaak van der Geest:
    6 april 2019
    Kelsey wat gaaf zo'n reis.Wij wensen jou een voorspoedige reis heel veel plezier voorspoed toe.Groetjes xx
  7. Saskia Renden:
    8 april 2019
    Heel veel plezier Kelsey! gaat helemaal goed komen! Sterkte met afscheid nemen en enorm genieten daar.
  8. Vera:
    8 april 2019
    lieve Kels, ik hoop dat je ontzettend gaat genieten. Dat ga ik iig doen van alle verhalen die je voor ons schrijft. Kus XXX