Het leven van een solo reiziger is niet altijd rozengeur en Wodka Lime

15 april 2019 - Melbourne, Australië

Na een overstap van vijf uur op Singapore Airport, stap ik op mijn volgende vlucht van ongeveer acht uur naar Melbourne Australia. De vlucht verloopt prima, op een huilende baby drie rijen voor me na. Kan het kind ook niks aan doen.

Vanaf het moment dat ik in Melbourne landt, wordt alles een beetje wazig. Ik vind het best emotioneel om na zo’n lange voorbereiding, die toch wel veel voeten in de aarde heeft gehad, eindelijk op Australisch grondgebied te zijn. Terwijl ik het vliegtuig uitstap bereid ik me op een terror verhoor, fouilleren (voorover bukken en even diep zuchten mevrouw!), het doorzoeken van mijn backpack en de camera’s van Border Security. Helaas, none of that. Binnen no time was ik door de hele bureaucratische rompslomp heen en mocht ik officieel het land betreden. Overigens wel zonder stempel in mijn paspoort, wat echt kut is. Daar gaat het tenslotte om!

Op Melbourne Airport word ik opgehaald door Reggie, een Australische vriend van Ewoud. Reggie is inmiddels ook al een paar keer in Nederland geweest en het is dus super tof om elkaar weer te zien, maar dan in zijn thuishaven. Hij is zo vriendelijk om mij helemaal naar Flinders Backpackers Hostel in CBD (Central Business District) te brengen. Het is een uurtje of 10 pm en ik ben behoorlijk moe, dus hier ben ik enorm blij mee! Na snel te hebben ingecheckt in het hostel, een burger te hebben gegeten bij de Hungry Jack’s, ben ik snel mijn bed ingekropen. Direct kreeg ik al te maken met de uitdagingen van het leven in een hostel: er lagen vijf meiden te slapen op de kamer, er was alleen een top bunk (bovenste stapelbed) vrij en het bed moest ook nog worden opgemaakt. Oftewel: lekker een nachtje in vliegkleding geslapen in een onopgemaakt bed…

In totaal heb ik drie nachten in het Flinders Backpackers Hostel doorgebracht. Al snel had ik in de gaten dat het niet helemaal mijn type hostel is. De aanwezigheid van vooral dronken Britten en Duitsers zorgde ervoor dat ik mij niet heel erg op mijn gemak voelde. Van nature ben ik niet perse verlegen, maar ik heb soms wel even de tijd nodig om de kat uit de boom te kijken. Maar zelfs toen die kat al lang en breed uit de boom vertrokken was, viel er geen gezelligheid te vinden. Uiteraard heb ik deze dagen wel gebruikt om onder andere mijn bankrekening bij Commonwealth te activeren en CBD area te verkennen. Al met al is deze buurt erg tof, maar was ik blij dat ik na drie nachten mocht vertrekken.

Zaterdag 13 april ben ik ingecheckt bij Habitat HQ Hostel in de suburb St. Kilda. Deze strandwijk wordt gezien als een van de meest levendige wijken in Melbourne. Het leven is hier meer laid back en minder toeristisch dan in CBD. Vanaf het moment dat ik het hostel binnenkwam, merkte ik dit ook direct. Snel inchecken en mijn kamer bekijken! Hier werd ik ontvangen door Steve en Becca, twee Engelsen met wie ik direct een leuk praatje had. Samen met hen, Sebastian, ‘The Israelian Guy’ en ‘The Other Israelian Guy’ deel ik een kamer en badkamer. Toch heb ik in dit hostel ook nog steeds mijn plek niet gevonden. Er verblijven hier veel long-termers die een hechte groep met elkaar vormen en niet altijd even vriendelijk zijn. Backpackers onder elkaar kunnen hard en gemeen zijn. Wie doet het beter? Wie is er meer hippie? Wie heeft de meeste landen bezocht? Wie heeft de minste spullen bij zich? Wie heeft de meeste tatoeages? En als ik heel eerlijk ben, interesseert dat mij geen hol. Ik wil weten wat je leuk vindt om te doen. Wat het mooiste is dat je ooit gezien hebt. En of je het leuk vindt om morgen mee te gaan naar het strand. Vervolgens wordt ook nog eens al mijn eten uit de keuken gejat. Ik ben er klaar mee. Klote hostels, klote mensen, klote jetlag, klote Australië! Wat doe ik hier in godsnaam?!

“Darling you got to let me know. Should I stay or should I go?” – The Clash

Tot het volgende avontuur!

Liefs Kelsey

'Oude' architectuur in zo'n relatief nieuwe stadFlinders StationUitzicht Eureka SkydeckUitzicht Eureka SkydeckDegraves St.Melbourne CBD by night

1. Dylan:
    “Darling you got to let me know. Should I stay or should I go?” – The Clash :

If you go there will be trouble if you stay it will be double.!

Anyways, stay! Explore and have fun!!
  2. Marjo:
    15 april 2019
    Ook daar dus niet rozengeur en maneschijn. Wel heel eerlijk Kelsey.
    Uiteindelijk wordt je hier alleen maar sterker van.
    En de rozengeur en maneschijn komen straks vast wel. En dan geniet je er dubbel van ...
  3. Ruud:
    15 april 2019
    Volhouden! Als je straks Melbourne achter je gelaten hebt gaat het vast beter. Jou kennende ga je nog heel veel vriendjes en vriendinnetjes maken 😉😄
  4. Nathalie van Rijn:
    Lieverd,

Alle begin is moeilijk...
    Gewoon een paar hele vieze stink scheten laten en zeggen dat het door JOUW eten komt. Zullen ze nooit meer jouw eten uit de koelkast pakken!

Rocken girl! xxx
  5. Robba:
    15 april 2019
    KB! Leuk om een update te hebben. Herkenbaar wat betreft hostels. Er zitten wel goede tussen hoor! Sfeer kan erg verschillen per hostel. Succes en have fun.
  6. Sabine:
    15 april 2019
    Je kan het! Zet hem op wijfie! Het komt vast goed
  7. Henriette:
    15 april 2019
    Komt goed Kelsey. Het begin is altijd even inkomen en je draai vinden.

Xx
  8. Astrid:
    Hee topper,
    De eerste week denk je echt, wtf doe ik hier...
    Maar echt, stay, het komt goed, jij vindt je draai daar echt wel!
    Die wodka lime is sowieso wel een goed idee :)
    xx Astrid
  9. Hanny roessen:
    16 april 2019
    Volhouden en het gaat je vast lukken toch al knap dat je alleen op stap bent gegaan de wijdewereld in en dingen onddek ken zet hem op en maak er een super reis van en zet hem op knuffel van mij
  10. Kaz:
    20 april 2019
    Je eten gejat. WTF! ! Maar goed. Je lééft! Als ik het leven kon overdoen had ik meer gereisd. ..