Het leed dat denken heet

1 augustus 2019 - Kununurra, Australië

Waarschuwing: emotionele maar eerlijke update!

Erg cliché maar tijd vliegt voorbij als je het naar je zin hebt. Inmiddels ben ik bijna vier maanden onderweg. Vier maanden! Aan de ene kant voelt het als twee weken want ik krijg maar geen genoeg van alle avonturen, het mooie weer en de rust om mij heen én in mijn hoofd. Aan de andere kant voelt het als jaren: ik voel me tot op zekere hoogte thuis maar ondertussen mis ik Ewoud, vrienden en familie enorm veel.

Onlangs heb ik mijn laatste periode in Australië gepland omdat ik het súper relaxt vind als alles gewoon geregeld is #controlfreak. Maar ook omdat ik heel graag naar Fiji wil en dat moest op tijd geboekt worden in verband met de vliegtickets. Halverwege september vlieg ik naar Fiji voor twee weken om vervolgens terug naar Australië te gaan en mijn weg te vervolgen richting Sydney. Waarschijnlijk wordt Sydney mijn eindstation in Australië en als ik daarover nadenk word ik daar toch wel een beetje verdrietig van. Ik sluit dan een heel groot hoofdstuk van mijn reis af en kom waarschijnlijk nooit meer terug op deze bijzondere plek.

Helaas ben ik een denker en dat is echt mega kut. Ik kan er dan ook niks aan doen dat mijn gedachten soms naar het einde van mijn reis gaan en er dan een bepaalde angst is om weer naar huis te gaan. Bang om het avontuur te moeten loslaten. Maar ook het laten gaan van de kalme en rustige dagen, lege pagina’s die ik zelf mag invullen en de rust die is ontstaan in mijn hoofd. Want als ik thuis kom, wordt alles dan weer precies hetzelfde? Vind ik een nieuw huis en een nieuwe baan? Stort ik mijzelf weer in een job waar ik niet gelukkig van word? Maak ik mijzelf druk om elke keuze die ik moet maken evenals elk dingetje dat niet precies gaat zoals ik hoop? Ben ik er na een aantal maanden weer hetzelfde aan toe als voordat ik op reis ging? Of is álles anders?

Vele avonturiers gingen mij voor en helaas heb ik het vaak genoeg zien gebeuren dat men terugvalt in oude gewoontes en gebruiken. Nederland zal nooit veranderen. Ben ik dat wel? Zo zie je maar weer, ook op reis ben ik prima in staat om me druk te maken ;-)! En ondertussen mag ik ook absoluut niet klagen.

Tot het volgende avontuur!

Liefs, Kels

1. Marjo:
    1 augustus 2019
    Vertrouwen Kelsey. Dat heet vertrouwen op jezelf. Dan komt het goed. Ook een leer proces. Nog veel plezier.
  2. Henk Leny:
    1 augustus 2019
    Jeetje wat kun jij mooi schrijven. als dat boek, (wat je ons allemaal hebt verteld) uit komt. is er weer een schrijfster bij. geniet er nog van, en tot de volgende brief.liefs van ons.
  3. Anja:
    1 augustus 2019
    ....en nog altijd schrijf je boeiend. Dank voor het inkijkje in jou. Ik snap je zorg, maar jij bent de baas over jezelf, over je hoofd en dus ook over je rust. Als je een controlefreak bent, kun je ook rust plannen. Zelfs in alle hectiek. Veel plezier voor nu en vooral doorgaan met genieten! Now is the time. 😘
  4. Anita:
    1 augustus 2019
    lieve Kelsey geniet van het hier en nu en laat het gewoon gebeuren ,wat er straks komt zie je dan wel , het leven is één groot avontuur ook straks in Nederland gaat dat avontuur verder . Geniet dikke knuffel Anita 😘
  5. Joris Samson:
    Geniet maar goed! Mocht je terug komen ben je bij ons welkom! Gr Joris
  6. Edith:
    He Kel,
    Nu is nu, je gedachten geven je nare gevoelens. We weten niet wat de toekomst brengt, dus nu, geniet, en soms is t gewoon ff kut. Dat blijft in Australie, of Nederland.

😘😘
  7. Danielle:
    1 augustus 2019
    Het leventje hier in nl loopt nier weg, geniet van waar je staat en de rest komt later. 🤗😘
  8. Roselien:
    2 augustus 2019
    Lieve Kelsey. Eens komt er zoveel rust en geluk op je pad , dat je die rust overal vind . Dan maakt het niet meer uit waar je bent! Kusjes van je oudere liefste collegaatje.
  9. Aad:
    2 augustus 2019
    Moppie ik ken jou als een doorzetter, bikkelaar een genieter van alles. Jij zou zomaar de wereld over kunnen, maar je kan ook niet zonder dat wisselvallige Nederland denk ik alhoewel als ik jouw geschrevene lees ben je inmiddels verknocht aan dat mooie immens grote Australië. Het is een prachtig land, mooie ruige eerlijke mensen “en die heb ik van Crocodile Dundee 😂” recht voor zijn raap. Geniet zolang het kan trots op jou omdat je doet wat je altijd al wilde doen en op Ewoud dat hij hier wacht op jou.
  10. Hanny roessen:
    2 augustus 2019
    Wat mooi en wat ben jij dapper leef en geniet Nederland zal bij thuiskomst wellicht nog het zelfde zijn maar jij staat anders in je leven kijk vooral niet te veel terug achterom maar geniet van je avontuur groetjes en knuffel van ons
  11. Peter Borkent:
    4 augustus 2019
    Na dit avontuur zal alles hier hetzelfde zijn als ervoor, maar jij zal alles anders zien door al je ervaringen en belevingen.
  12. Realist:
    7 augustus 2019
    Hee Kel,
    Het vele nadenken heeft geen zin. Uiteindelijk gaan we allemaal dood, ongeacht wat hoe we hebben geleefd.
    Veel of weinig doen, leuk of niet, je hebt er niks aan gehad want je hebt geen herinneringen als je dood bent. En 100 jaar na je dood weet niemand dat je ooit bestaan hebt. Dat besef dringt nu tot je door. Je wordt een realist. Prima toch.

Groeten