Relax! Take it easy...

25 april 2019 - Elsternwick, Australië

Van de eerste voorbereidingen maanden geleden, tot de laatste paar dagen voor vertrek. Mijn trip door Australië leek continu enorm ver weg. En nu? Inmiddels ben ik alweer ruim DRIE weken op pad. Waar ik vorige week iedereen nog een hartverzakking bezorgde met mijn enorme twijfel, ik kreeg allerlei Whatsappjes met steunbetuigingen en bezorgde berichtjes, ben ik nu alweer flink op weg! En nee, voorlopig kom ik echt nog niet naar huis :-)!

Wat betreft gevoel ga ik nog een beetje van links naar rechts. Het ene moment ben ik hier al bijna een maand, het andere moment ben ik hier pas drie weken. Al met al ben ik blij dat ik vooraf heb gepland om een rustmoment aan het begin van mijn reis in te bouwen. Het zorgt ervoor dat ik kan aarden, gewend kan raken aan het land en het verplicht me om te onthaasten. En man, wat is dat onthaasten af en toe een klote proces.

Naast dat ik inmiddels drie boeken uit heb gelezen, Game Of Thrones seizoen 6, 7 en de eerste afleveringen van 8 heb gekeken en zoveel heb geslapen dat de doorligplekken langzaam zichtbaar worden, heb ik hier uiteraard ook al een hele hoop toffe dingen gezien, gedaan en meegemaakt. Zo heb ik het CBD inmiddels flink uitgeplozen, heb ik meerdere stranddagen achter de rug en zag ik hoe de St. Kilda Pinguïns na zonsondergang aan kust komen. Laatstgenoemde wel met nog 10.000 man en een beetje. Maar dat mocht de pret absoluut niet drukken.
De stad heb ik bewonderd van grote hoogte dankzij de Eureka Skydeck Tower. Ik heb geslenterd door straatjes en typische Australische koffie gedronken. Gedurende het Melbourne Comedy Festival heb ik genoten van een gratis (hé, je bent een backpacker of je bent het niet) comedyshow op Federation Square. Het links fietsen heb ik inmiddels ook aardig onder de knie, en daardoor ben ik, dankzij de uber Hollandsche fiets van Caroline, ook prima mobiel. Mijn favoriete activiteit is dan ook het fietsen naar de kust en dan de ellenlange fietspaden afgaan langs de stranden van St. Kilda en Brighton. Om de zoveel minuten heb ik een keihard realisatie momentje: ‘momenteel fiets ik aan de andere kant van de wereld… En dat is echt mega vet!’ – of voor de mannen op de Hoogvliet keet: super chill ;-)!

Het vervolg van mijn reis krijgt inmiddels ook vorm. De eerst volgende stappen heb ik gepland. Maar voor nu geniet ik nog even intens van deze fantastische stad! En uiteraard staat er morgen 26 april een prima Koningsdag feestje op het programma. Inclusief koekhappen, spijker poepen, zaklopen, kroketten en poffertjes. Maar voor nu ga ik maar eens verder met boek nummer vier.

Tot het volgende avontuur,

Liefs, Kelsey

Tweede Paasdag lunch met Stephanie, Inge en Eva!Colourfull beach boxesJe bent een Dutchie of je bent het niet!Zo mooi!De vlaggen hangen halfstok gedurende ANZAC day

1. Pauline:
    25 april 2019
    O kels vet jaloers ben jaren geleden naar Australië geweest en wat is dat tof, ik wilde echt niet meer terug naar huis.

Geniet enorm super tof
    😘 pauline
  2. Sandra Geurtsen:
    25 april 2019
    Je ziet er gelukkig uit. Lekker dat je je "draai " hebt gevonden.
  3. Henk Leny:
    25 april 2019
    Zozo wat heb je n hoop te schrijven geniet er van liefs van ons
  4. Anja:
    25 april 2019
    Fijn dat je nu begint te wennen en het leuk begint te vinden. 👍😀
  5. Fatima:
    25 april 2019
    He dacht al...waar ben je dan? Bij Polarsteps was het zo stil...werd een beetje ongerust. Gelukkig je bent aan het genieten met nog maar 11 maanden 😉te gaan🙈! Leuk dat eindelijk gaat ontspannen! Enjoy!
  6. Ruud:
    25 april 2019
    Fijn dat je begint te aarden in dat geweldig mooie land! Vet jaloers (nog steeds 😊) maar “super chill” 😜 dat je het zi naar je zin hebt.
  7. Rachelle:
    25 april 2019
    Leuk kels! Geniet er lekker van!
  8. Anita:
    25 april 2019
    Wat super dat je het zo naar je zin hebt en geniet !!! Fijn om steeds update,s te krijgen en je zo te kunnen volgen geniet lieverd !!!! Dikke knuffel 😘 Anita
  9. Marjoke den Hollander:
    25 april 2019
    He Kelsey lekker dat je nu het beter naar je zin heb.Geniet ervan.
  10. Ruudje:
    26 april 2019
    Geniet er maar van kelsey, goeie reis 💋
  11. Ronald:
    26 april 2019
    Ik lees dat je het onthaasten ook al onder de knie aan het krijgen ben, al zoveel gelezen en lekker op het strand gebakken dat doe je goed. Straks met genoeg energie lekker verder reizen! Goed te lezen dat je je draai gevonden hebt. Have fun daar!!!
  12. Riet Jongejan:
    26 april 2019
    Echt super gaaf om te lezen .....
    Lieve groetjes vanuit Leidschendam 😘
  13. Hanny roessen:
    28 april 2019
    Fijn dat het begint te wennen daar en zeker geniet van dat prachtige land en de ruimte en vrij heid succes met je reis knuffel van mij
  14. Nathalie van Rijn:
    29 april 2019
    Gewoon een mega dikke knuffel voor jou! 😍😘🍀