Willem, bedankt!

30 april 2019 - St Kilda, Australië

Koningsdag 2019 is voor mij een van de meest memorabele Koningsdagen die ik tot op heden heb meegemaakt. All the way Down Under zijn ze niet bepaald vies van een feestje. En al helemaal niet als die debiele Hollanders erbij betrokken zijn.

Kingsday wordt hier in Australië voornamelijk in Sydney en Melbourne gevierd. In Sydney besloten ze het dit jaar rigoureus aan te pakken en onze grote held Guus Meeuwis in te vliegen. Het licht in Brabant ging voor even uit en per spoor naar Australië is wat te ver, maar het moet een geslaagd feestje zijn geweest. Daarnaast organiseren de meiden van Dutchies Travel ieder jaar een feestje in zowel Sydney als Melbourne. Ik besloot mij op te geven als vrijwilliger en heb me de de hele dag ingezet om er in Melbourne een geslaagd feestje van te maken!

Het weer viel helaas wat tegen. Veel regen en harde wind. Met een locatie pal aan het strand is het dan wat improviseren geblazen. Na het opblazen van 150 ballonnen en het loslaten van onze creativiteit op alle Nationalistische versieringen, keken we als vrijwiligers uit naar een super leuk feestje!

...Maar eerst was het tijd voor de kindermiddag! En wie kan je daar nou beter voor hebben dan ondergetekende? Sam, James, Anouk, Charlotte, Madelin en Josh waren mijn nieuwe vrienden. Helaas kwamen er, wegens het weer en Guus, niet meer kindjes. Uiteraard mocht dat de pret niet drukken. Na wat potjes zaklopen, spijker poepen (leg dat maar in het engels uit), blik gooien en klossen lopen, was het alweer tijd om afscheid te nemen. En dat is het allergrootste nadeel van reizen. In een korte tijd sluit je iemand in je hart, en het afscheid is iedere keer weer kut. Charlotte, je bent mijn allerbeste Australische vriendinnetje. See ya!

’s avonds was het tijd voor een feestje. Uiteraard waren er allerlei Nederlandse etenswaren te koop: patatje oorlog, tompouce, appelflap, broodje kroket en... kapsalon! “Kelsey, kan jij even voordoen hoe je een kapsalon maakt?” Tuurlijk.. en zo geschiedde. Koningsdag 2019 maakt ik voor het eerst zelf een kapsalon. Down Under. In Australië. Best bizar eigenlijk.

Het feestje was geslaagd. Een van de meest vreemde Koningsdagen die ik tot nu toe heb meegemaakt. Maar wel heel erg tof!

Lang leve de Koning! Hoezee hoezee hoezee!

Tot het volgende avontuur!

Liefs, Kels

1. Henk Leny:
    30 april 2019
    Zo te zien heb je er heel veel lol in op naar t volgende verhaal liefs van ons
  2. Sandra Geurtsen:
    30 april 2019
    Dat had ik al verwacht. Kels als vrijwilliger of ergens achter de bar. 😉
  3. Anita:
    30 april 2019
    Geweldig wat een verhaal Guus in Australië !!!!
    Koningsdag vieren aan de andere kant van de wereld heel bijzonder toch !! 😘
  4. Theo en Joke Kamps:
    30 april 2019
    Wat een leuk verslag Kelsy zo te lezen heb je het goed naar je zin
    Geniet maar heerlijk verder
    Liefs Theo en Joke