Winter is coming

6 mei 2019 - Adelaide, Australië

Nee, dit is geen slecht verhaal over Game of Thrones. Ook al heb ik zojuist aflevering 4 seizoen 8 gekeken (o mijn god, go Arya!). Maar het is gewoon een simpel feit: winter is coming for Adelaide! En daarom gaan we verkassen.

En omdat ik nog geen échte avonturen heb beleefd, gaan we daar maar eens verandering inbrengen. Morgenochtend 06:30 uur (so help me God) word ik opgehaald door Groovy Grapes om op avontuur te gaan. Met een groepje vertrekken we vanuit Adelaide, door de wijnvelden, richting Flinders Range. Na een overnachting zullen we onze tocht voortzetten naar Coober Pedy, de stad beroemd om haar opaalmijnen en het feit dat het zich onder de grond bevindt. Dit wegens de extreme weersomstandigheden: 's zomers heel heet en 's winters heel koud. Ook is mij beloofd dat we daar de beste pizza van de outback gaan eten. Count me in!
Na de pizza en een nachtje in een grot slapen, neemt onze tourguide ons mee richting Kings Canyon. Vanaf dat moment slapen we in zogenaamde Swags. Oftewel: open en bloot, klaar om opgegeten te worden, in de open outback. Een swag is een combinatie van een tent en een slaapzak waar je met je eigen slaapzak in ligt, alleen heb je niks over je heen. Eigenlijk is het een hele dikke slaapzak. Na waarschijnlijk een nacht weinig slapen, vervolgen we onze weg richting Uluru - ook wel bekend als Ayers Rock. Deze voor Aborignals heilige rots, is toch wel hét symbool van Australië. Overigens heb ik al besloten om Uluru niet te beklimmen. Aboriginals vragen toeristen om het niet te doen omdat het voor hen voelt als heiligschennis. En in een wereld waarin zoveel verrotte mensen rond lopen, weiger ik om een ander volk te raken op hun geloof. Uiteindelijk beklim je het Vaticaan ook niet, of wel soms? Overigens hebben veel toeristen hier schijt aan. Maar karma will hit you one day.
Uiteindelijk brengt de tour ons naar Alice Springs. Een stad, midden in de outback, waar eigenlijk geen hol te beleven is. Maar toch moet je er zijn geweest. hier verblijf ik een aantal nachten voor mijn volgende avontuur begint. Uiteraard komt er een uitgebreid van verslag van dit hele avontuur!

Dit is het plan voor de komende week. De afgelopen dagen ben ik onder andere druk bezig geweest om alles voor de tour voor te bereiden. Ik ben er klaar voor en ik heb er zin in! Overigens heb ik besloten om deze tour georganiseerd te doen wegens twee redenen:
1. Ik ben niet bijster stoer/heldhaftig/een geboren Bear Grylls.
2. De route is daadwerkelijk niet zonder risico's: je komt soms duizenden kilometers niks of niemand tegen met alle risico's van dien.

Tot slot wil ik iedereen bedanken die elke keer een berichtje achterlaat! Ik vind het écht super tof dat jullie dit doen en lees ze iedere keer weer. Helaas biedt Reislogger geen goede mogelijkheid om te reageren op berichtjes, vandaar dat ik het op deze manier doe. Blijf ze dus vooral sturen!

Tot het volgende avontuur!

Liefs, Kels

P.s. iedereen die begint of is begonnen aan de Ramadan: veel succes! Doe het jullie niet na lieve vrienden :-)

1. Henk Leny:
    6 mei 2019
    Jeetje is je pen nog niet leeg jij kan wel van jou verhalen een boek laten maken supper fijne reis verder
  2. Ruud:
    6 mei 2019
    Zo blij dat ik Ayers Rock niet beklommen heb, je zou het me nooit vergeven zo te lezen 😜. Stoer dat je open en bloot gaat slapen! Dat gaat mij toch iets te ver. Veel plezier in “The Red Centre “ en tot je volgende mooie verhaal!

Groetjes Ruud
  3. Wendy:
    6 mei 2019
    Klinkt echt heel gaaf en spannend allemaal!
    Geniet van je avontuur!!
  4. Marianne:
    6 mei 2019
    Wat supergaaf en stiekem een beetje jaloers! Heel veel plezier :-)
  5. Mirjam:
    6 mei 2019
    Succes met dit “echte” avontuur, ik vind wat je nu al hebt gedaan al een mega avontuur.
    xxx
  6. Kaz:
    6 mei 2019
    Gelezen. Ik ben trots op je!
  7. Yvonne:
    7 mei 2019
    Wat een heerlijk avontuur! Geniet maar lekker😘
  8. Theo en Joke Kamps:
    13 mei 2019
    Hoi wat een leuke verhalen wat schrijf je goed.
    Leuk dat we je zo kunnen volgen.
    Veel plezier
  9. Hanny roessen:
    20 mei 2019
    Wat maak je er een uitdaging van en vooral wat een afwisseling in ondernemen fijne reis en geniet ervan knuffel van mij